Nynäshamn

Vi söker Politisk sekreterare

Annons: Politisksekreterare

Socialdemokraterna i Nynäshamn söker politisksekreterare med 100 procent engagemangsgrad. Socialdemokraterna i Nynäshamn blev efter valet det största partiet i kommunfullmäktige. Nynäshamns kommun styrs idag av ett minoritetsstyre bestående av de G: a Allianspartierna med stöd av SD. Vi söker nu dig som vill bli en del av oppositionsarbetet i kommunen och bygga partiet mer starkt med fler medlemmar. Du som vill bli en del av vårt arbete med att stärka partiorganisationen, vässa vår kommunikation samt stödja våra politiker behöver erfarenheten från den socialdemokratiska grundorganisationen, hantera sociala medier, kunna formulera dig väl i skrift och vara beredd att arbeta obekväma arbetstider. Du kommer att arbeta nära vårt kommunalråd i opposition och arbetarekommunens styrelse.

Välkommen med din ansökan och ambitionen är att du tillträder tjänsten efter årsskiftet. Lön enligt tariff beslutat av kommunfullmäktige (35,750 kr/mån).

• Sista ansökningsdag, 23 december 2022.

Kontakt vid frågor:

Patrik Isestad, kommunalråd 076–1269760